Balearia będzie obsługiwać szybkie promy elektryczne między Tarifą a Tanger Ville od 2027 r.
Pierwsze bezemisyjne połączenie promowe między Hiszpanią a Marokiem
Baleària będzie obsługiwać pierwszy przyjazny dla środowiska korytarz promowy między Hiszpanią a Marokiem na trasie Tarifa – Tanger Ville z 2027 roku. Wykorzystywane będą dwa w pełni elektryczne szybkie promy, które zostaną zbudowane na stoczni Astilleros Armon w Gijón.
Balearia Dane techniczne nowego Promy
- Długość: 87 metrów
- Prędkość maksymalna: 26 węzłów
- Pojemność: 800 pasażerów i 225 pojazdów
- Ładowanie baterii: W pełni naładowana podczas godzinnego pobytu w porcie.
- Dodatkowe zabezpieczenie: cztery generatory diesla o mocy 11 200 kW na wypadek sytuacji awaryjnych
Innowacyjna technologia ładowania z ramionami robotycznymi
Nowe statki zostaną wyposażone w najnowocześniejszą infrastrukturę ładowania. Promy W obu portach zostaną zainstalowane autonomiczne ramiona robotyczne, które będą ładować akumulatory statków za pośrednictwem Onshore Power System. Technologia ta umożliwia wydajne i szybkie dostawy energii bez emisji zanieczyszczeń.
Zoptymalizowany projekt dla trasy
Nowe statki bazują na szybkich promach LNG ELEANOR ROOSEVELT i MARGARITA SALAS, które również są obsługiwane przez Baleària. Zostały one jednak specjalnie dostosowane do warunków panujących w portach Tarifa i Tanger Ville, aby zapewnić jeszcze lepszą manewrowość.
Dzięki nowym bezemisyjnym szybkim promom, Baleària wysyła silny sygnał na rzecz zrównoważonego transportu promowego i przyjaznej dla środowiska mobilności między Europą a Afryką Północną.