Prom Scandlines „Futura” zwiastuje erę bezemisyjną na trasie Fehmarnbelt
25 listopada prom towarowy Scandlines „Futura” o zerowej emisji bezpośredniej został ochrzczony i zwodowany w Turcji. Dzięki wiodącemu na świecie systemowi akumulatorów, od 2024 r. trasa promowa Puttgarden-Rødby będzie bardziej przyjazna dla środowiska. Dyrektor generalny Carsten Nørland podkreśla długoterminową inwestycję w zrównoważone podróże i podkreśla, że Scandlines będzie nadal działać nawet po uruchomieniu stałego połączenia przez Fehmarnbelt. Dowiedz się więcej o innowacyjnej technologii i ulepszonych doświadczeniach na pokładzie „Futury”.
Przyjazny dla środowiska i wygodny: „Futura” wyznacza nowe standardy
„Futura” nie tylko obiecuje bezemisyjną podróż, ale także lepsze wrażenia klientów na pokładzie. Wyposażony w największy na świecie system akumulatorów prom oznacza przyszłość, w której odpowiedzialność i wydajność zajmują centralne miejsce. Inwestycja w wysokości 80 milionów euro podkreśla zaangażowanie Scandlines w zrównoważone i przyjemne podróżowanie.
Wizja Scandlines dotycząca przyszłości promów
CEO Carsten Nørland potwierdza długoterminowe zaangażowanie Scandlines w branżę promową. „Futura” otrzyma swoją nazwę podczas uroczystej ceremonii nadania imienia na Fehmarnbelt w 2024 roku i skróci czas przejazdu do 45 minut od 2025 roku. Dzięki danym dotyczącym wielkości, pojemności i technologii, Scandlines pokazuje, że kształtuje przyszłość transportu promowego.
Dane dotyczące bezemisyjnego promu towarowego Scandlines na trasie Puttgarden-Rødby:
- Długość: 147,4 m
- Szerokość: 25,4 m
- Zanurzenie konstrukcyjne: 5,30 m
- Pojemność załadunkowa: 66 jednostek ładunkowych (ok. 1 200 metrów załadunkowych)
- Pojemność pasażerska: 140
- Prędkość usługi: 16/10 kn
- Czas przejazdu: 45 minut (od 2025 r.)
- System akumulatorów: 10 MWh
- Czas załadunku w porcie: 12 minut (od 2025 r.)
- Bezpośrednie emisje podczas przejazdu: 0
- Inwestycja: 80 milionów euro

Etykietowanie kadłuba promu Scandlines Futura