Scandlines kontynuuje elektryczną rewolucję na Vogelfluglinie
Firma żeglugowa Scandlines pozostaje na kursie ku zrównoważonej i przyjaznej dla środowiska przyszłości. Po pionierskich inicjatywach i inwestycjach, w tym opracowaniu bezemisyjnego promu towarowego i ambitnym celu obsługi trasy promowej Puttgarden-Rødby całkowicie bezemisyjnej do 2030 r., firma zajmuje się teraz kolejnym etapem elektryfikacji.
Wizja długoterminowa: zero emisji do 2040 r.
Scandlines demonstruje swoje zaangażowanie w kwestie klimatyczne i środowiskowe od 2013 roku. Konwersja promów hybrydowych z pakietami akumulatorów i planowane uruchomienie bezemisyjnego promu „Futura” w 2024 r. to kamienie milowe na drodze do bezemisyjnej przyszłości. Cel obsługi całej trasy Puttgarden-Rødby bez bezpośrednich emisji do 2030 r. jest ambitny i wykracza poza wymogi porozumienia COP28.
Ciągłe inwestycje w zielone technologie
Scandlines ściśle monitoruje rozwój technologiczny i optymalizuje efektywność energetyczną operacji promowych. Do tej pory firma zainwestowała imponujące 400 milionów euro w zielone technologie. Nowe promy hybrydowe na trasie Rostock-Gedser, wyposażone w żagle wirnikowe i wydajne łopaty śruby napędowej, a także modernizacja promów na trasie Puttgarden-Rødby z innowacyjnymi pędnikami i odporną na glony powłoką silikonową to tylko kilka przykładów.
Promy typu plug-in dla Vogelfluglinie
Kolejnym krokiem na drodze do bezemisyjnych operacji promowych jest elektryfikacja dwóch z czterech promów pasażerskich na trasie Puttgarden-Rødby. Zostaną one przekształcone w promy typu plug-in, aby można je było ładować energią elektryczną ze źródeł odnawialnych zarówno w Puttgarden, jak i Rødby. Imponujący czas ładowania wynoszący zaledwie 12 minut, w którym akumulatory są naładowane w co najmniej 80 procentach, jest możliwy dzięki kompleksowemu pokładowemu systemowi magazynowania energii, urządzeniom ładującym i panelom słonecznym.
Inwestycje i wsparcie ze strony federalnego ministerstwa
Całkowita inwestycja w elektryfikację wynosi 31 milionów euro, a Federalne Ministerstwo Cyfryzacji i Transportu wspiera projekt finansowo w wysokości do 40% w ramach programu finansowania zrównoważonej modernizacji statków przybrzeżnych (NaMKü). Umowa na przebudowę ma zostać podpisana na początku 2024 r., a promy będą przebudowywane od końca lat 2024-2025.
CEO Carsten Nørland podkreśla postęp i konkurencyjność
Dyrektor generalny Scandlines, Carsten Nørland, podkreśla znaczenie tych środków elektryfikacji: „Obecnie elektryfikujemy dwa z naszych promów Fehmarnbelt, co znacznie przybliża nas do naszego celu, jakim jest zmniejszenie emisji Scope 1 na trasie do zera do 2030 r.”. Firma żeglugowa nadal dąży do zmniejszenia całkowitej emisji CO2 o około 60 procent do 2030 r. w porównaniu z 2008 r. i osiągnięcia ambitnego celu zerowej bezpośredniej emisji dla całej firmy do 2040 r.