Fähre buchen auf faehren.net

Scandlines zamawia bezemisyjny prom na trasę Puttgarden-Rødby

Scandlines podpisało umowę z turecką stocznią Cemre na budowę bezemisyjnego promu towarowego na trasie Puttgarden-Rødby między Niemcami a Danią. Prom wejdzie do służby w 2024 r. i zapoczątkuje nową generację statków na tej trasie.

Bezemisyjność i większa wydajność

Statek będzie miał pojemność 66 jednostek ładunkowych, zwiększając obecną pojemność o 23 procent.

Przy czasie przeprawy wynoszącym jedną godzinę, prom jest bezemisyjny. Może być również używany w trybie hybrydowym, tak jak trasy Scandlines między Niemcami a Danią są już obsługiwane. W trybie hybrydowym czas przejazdu wynosi 45 minut. W ten sposób prom może być również wykorzystywany jako prom zastępczy, gdy jeden z czterech promów z podwójnym końcem, które obecnie pływają na trasie Puttgarden-Rødby, znajduje się w stoczni.

Podobnie jak w przypadku promów na trasie Rostock-Gedser, samochody ciężarowe mogą być przewożone zarówno na górnym, jak i dolnym pokładzie. Oznacza to, że stanowisko promowe nr 1 w Puttgarden i stanowisko promowe nr 3 w Rødby muszą zostać przekształcone tak, aby górny pokład samochodowy mógł być również ładowany ciężarówkami. Jednocześnie w terminalu Puttgarden zostanie utworzona nowa strefa dla samochodów ciężarowych.

W ten sposób Scandlines zastępuje dwa najstarsze statki we flocie, „Holger Danske” i „Kronprins Frederik”.

„Dzięki zwiększonej pojemności jesteśmy w stanie sprostać rosnącemu zapotrzebowaniu ze strony klientów cargo. Tylko w 2021 r. liczba jednostek ładunkowych wzrosła o dwanaście procent” – mówi Carsten Nørland, dyrektor generalny Scandlines.

Zasilanie z lądu w Rødbyhavn i Puttgarden

Dzięki bezemisyjnemu promowi Scandlines robi duży krok w swojej ekologicznej podróży. Prom będzie początkowo ładowany wyłącznie w Rødby w Danii. Scandlines zainwestowało już w kabel zasilający 50 kV / 25 MW do Færgevej w Rødbyhavn w 2019 roku. Kabel ten zostanie teraz przedłużony do przystani promowej, gdzie zostanie zainstalowany transformator i stacja ładowania. W dłuższej perspektywie planowane jest umożliwienie ładowania również w Puttgarden, gdy tylko zostanie znalezione dobre rozwiązanie w zakresie zakupu zielonej energii.

Modułowa konstrukcja statku umożliwia dostosowanie promu w późniejszym terminie, tak aby mógł on również przewozić samochody. W ten sposób Scandlines osiąga maksymalną elastyczność, zarówno pod względem przyszłej technologii, jak i popytu.

„W Scandlines od dawna koncentrujemy się na całym obszarze zrównoważonego rozwoju. System hybrydowy był krokiem milowym w zakresie ekologicznych operacji promowych. Scandlines ma nie tylko największą na świecie flotę promów hybrydowych, ale nasz system jest również kopiowany na całym świecie i odniósł gigantyczny sukces. Teraz jesteśmy gotowi zrobić kolejny krok i wdrożyć pierwszy prom bezemisyjny. Oznacza to, że następna generacja jest gotowa do przejęcia Puttgarden-Rødby” – mówi Vagn Sørensen, przewodniczący rady nadzorczej Scandlines.

NABU z zadowoleniem przyjmuje drogę Scandlines do bezemisyjnej żeglugi

„NABU z zadowoleniem przyjmuje ten kolejny ważny krok firmy żeglugowej Scandlines na drodze do żeglugi bezemisyjnej. Scandlines nie tylko znacząco redukuje własne emisje i udowadnia, że nawet większe statki mogą już pływać całkowicie bez emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza, ale także przeciera szlaki dla żeglugi neutralnej dla klimatu dzięki swojej pionierskiej roli. Jesteśmy wdzięczni za ten odważny krok” – mówi Sönke Diesener, specjalista ds. transportu w NABU – Naturschutzbund Deutschland e.V. (Związek Ochrony Przyrody i Bioróżnorodności w Niemczech).

Dane bezemisyjnego promu towarowego Scandlines na trasie Puttgarden-Rødby:

  • Długość: 147,4 metra
  • Szerokość: 25,4 metra
  • Zanurzenie projektowe: 5,30 metra
  • Pojemność załadunkowa: 66 jednostek ładunkowych (ok. 1 200 metrów załadunkowych)
  • Maksymalna liczba pasażerów: 140
  • Prędkość serwisowa: 18 węzłów

Capt'n Ferry

Capt'n Ferry ist dein Spezialist für die Reise mit der Fähre - er bereiste bereits viele Flüsse & Meere auf der ganzen Welt und sammelte dort zahlreiche Erfahrungen auf den verschiedensten Fähren & Kreuzfahrtschiffen. Capt'n Ferry unterstützt dich bei deiner Reiseplanung mit Hilfe von Informationen über die einzelnen Fährverbindungen, Reedereien, Häfen, Regionen, Fährschiffe, News & Angebote, die hier auf faehren.net veröffentlich werden.

Możesz również polubić…

Teile deine Gedanken & Erfahrungen mit uns!

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *